Tasjes versieren voor inzamelingsactie

Inzamelingsactie voedselbank Steenwijkerland
Na de kerkdienst van 5 mei deellt de diaconie tasjes uit om thuis voedsel in te doen voor de voedselbank. De tasjes werden versierd door de zondagsschoolkinderen.

Muziekvereniging De Bazuin

Muziekvereniging De Bazuin speelde 8 oktober in de kerk. Zij begeleiden ons in de dienst en speelden ook enkele andere stukken. Het was een zeer geslaagde ochtend met prachtige muziek!

Startzondag

Zondag 24 september zijn wij gestart met het winterwerk in de kerk. Het is de aftrap voor veel groepen om elkaar weer te ontmoeten, samen te eten, te zingen en te dienen. Maar ook één op één is er aandacht voor elkaar en kunnen we elkaar troosten en bemoedigen. Ga mee, samen getuigen van geloof, hoop en liefde. Durven wij koersen op de bestemming, die God voor ons heeft? We krijgen beloften van God, waarop we mogen vertrouwen. Om 10.00 uur begon een inspirerende viering voor jong en oud. Daarna stapten we aan boord van de boot voor een tocht over de Wieden onder het genot van een kopje koffie/thee. We eindigen deze mooie zonnige zondag met een lunch in Het Centrum.

Uitje Cathechesatie

Dit jaar zijn we naar de Strandhoeve geweest voor ons jaarlijkse uitje. Dit was zeer geslaagd!

Bekijk alle foto's

Op zondag 16 april was er een bijzondere dienst m.m.v. het Christelijk koor Loof den Heere, uit Beltschutsloot.  Ze zoeken nog leden!

Afscheid Miny en Thijs

Op zondag 19 maart namen we afscheid van beheerdersechtpaar en kosters Miny en Thijs Miggels. Meer dan 32 jaar hebben zij zich ingezet voor onze gemeente. Aan hun bekende tafel kregen wij van  Tiemen Schra een opsomming van allerlei gebeurtenissen van het afgelopen 32 jaar. Als dank kregen ze o.a. een spiegel met de tekening van Het Centrum.

Impressie monumentendag

Schilderijen te koop tijdens Open Monumentendag

Tentdienst

Op zondagmorgen na de gondelvaart werd de Eredienst in streektaal gehouden in de tent op de parkeerplaats.  De dienst werd geleid door ds. K. v.d Kamp.

Catechesegroep

Uitje van de catechesegroep

Escaperoom in Paasloo op 30 juni 2022

Feest van de Geest

1e officiële dodenherdenking in Giethoorn 2022

Aan de gevallenen werd de laatste eer betoond door onder meer een kranslegging bij het nieuwe monument, het spelen van de last post en twee minuten stilte. Kunstenares Verleun die het monument maakte sprak enkele woorden, net als voorzitter Gerrit Kiekebos van de Stichting 4 en 5 mei en Femmie Woltman. Ook enkele kinderen van basisschool de Punter lazen een gedicht voor en hielpen bij de kranslegging.
De avond werd georganiseerd door Stichting 4 en 5 mei-viering Giethoorn.

De foto's zijn gemaakt door dhr. Sorel.

UItleg over het monument door Harriet Verleun

Gedichten van leerlingen groep 8 OBS de Punter

Indrukwekkend verhaal van Femmy Woltman

Paasproject Kindernevendienst

Startzondag 26 september 2021

Op 26 september vierden wij onze startzondag. Thema: “Van U is de toekomst”. Na 1,5 jaar konden we de Eredienst weer in de kerk vieren! Gezamelijk brachten we de attributen vanuit het Centrum terug de kerk in!

Gezamenlijke dienst 29 augustus 2021

De gezamenlijke dienst werd gehouden in de schuur van de fam. Smit aan de Jonenweg. Tussen de tractors werd o.l.v. De Bazuin uit de Wetering e.o. een mooie dienst gehouden waarin we zagen hoe de vaten water in wijn werd veranderd!

foto's kerk

2020 Advent

Liturgische bloemschikking
“Het Goede Leven, bloeien in Gods Licht”. De Adventsschikking bestaat uit een open schaal, opgebouwd uit driehoekjes van bamboe of riet. Deze schaal wordt op vier pijlers geplaatst door middel van vier flessen. De driehoekjes staan symbool voor de verbinding tussen het goddelijke, de mens en de andere mens. Het getal vier verwijst naar de vier adventszondagen en de vier windrichtingen. De schaal staat symbool voor de plek waar je wieg of kribbe heeft gestaan. Een basis waaruit je door de komst van Jezus Christus dat Goede Leven mag ervaren en tot bloei mag komen in Gods Licht.

Inzamelingsactie voedselbank Steenwijkerland
Na de kerkdienst van 5 mei aanstaande deelt de diaconie tasjes uit om thuis voedsel in te doen voor de voedselbank.

Voor alle informatie over de actie, klik op de link: Inzamelingsactie voedselbank Steenwijkerland